sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Cafea ca pe vremuri, o poveste scurta de simbata


O poveste Slow Food, pentru că este o abordare inepuizabilă. De când nu aţi mai râşnit cafea? Corect, ce înseamnă a râşni? Astăzi avem la dispoziţie cafenele, cafea la cutiuţe, cafea la automate, cafea solubilă. Dar nu CAFEA. Pentru mine, singura cafea de vis pe care o poţi bea este simpla şi inconfundabila cafea turcească pe care am căutat-o şi am regăsit-o de atâtea ori la Istanbul. Aş putea scrie mult despre lipsa cafelei în ultimii ani ai comunismului. Despre legendarul nechezol, substitutul de cafea pre-capitalist. Sau despre plăcerea fierberii zaţului de două ori, la noi, la biroul OPM-PM de la întreprinderea IPAC, înainte de 1989, mica noastră victorie asupra crizei. Ori despre procuratul prin relaţii al cafelei solubile, de la casele de comenzi, pentru consum sau pentru mica mită, marca Nescafe. Devenită prin substantivare "nes". Iar după 1989, în ultimii ani, revenirea la sofisticarea pre-comunistă. Perioadă în care au apărut domnii Florescu, micile cafenegeli şi cartea "Amintirile unei cafegiu". O carte de amintiri din care am aflat că >>>.
acolo unde lucrez acum, la The ARK, dl. Florescu a început activitatea prin anii '60, la importul de cafea. Deci cercul se închide perfect, nu? Eu fiind elementul de legătura al unei poveşti culinare care stă sub semnul Slow Food: recuperarea tradiţiei.


Ce vă trebuie ca să râşniţi cafea? Cum reluăm acest minunat obicei?
  • O râşniţă casnică din multele sortimente pe care le găsiţi la magazine. Mie Moş Crăciun mi-a adus una, pe care am căutat-o cu îndârjire în ajun de Crăciun. Le-am testat, le-am verificat, am comparat preţurile. Şi am ales un BOSCH cu sunet lin şi rotund. La FLANCO era 149 RON, iar la ALTEX, în celălalt colţ al mall-ului, 109. Nice, huh?
  • Cafea. Asta chiar este o problemă, ştiaţi? La 90% din magazine
    nu mai găsiţi decât amestecuri de cafea sub marcă, gata măcinată. Iar în mixurile de cafea bpabe apărute acum 20 de ani, şi aromate cine ştie cum şi cu ce, nu am încredere. Am găsit deci, după un pic de cercetare de piaţă, la CARREFOUR Unii, aşa, ca pentru cafegii, la pungă de 1 kg. De la 24 la 50-60 RON. Interesant este că are un preţ la jumătate faţă de al celei măcinate.
  • Si apoi cafetiera, nici ea perfectă, dar la îndemână.
Să cafeliţi cu spor, deci!

Niciun comentariu: