Douăzeci de ani din care cincisprezece sunt și parte din viața mea. Până anul trecut. Compania DC Communication a parcurs 20 de ani din viața noastră, a românilor, cu bune și cu rele. Cu ce se ocupă? Cu pretextele serioase prin care companiile care crează locuri de muncă în România, ne fac să ne dorim serviciile și produsele lor.
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
sâmbătă, 28 februarie 2015
Small farming in Romania gets support
After so many years during which a lot of us have advocated for small agriculture, in terms of social benefits, cultural benefits, protection of natural heritage, finally a think-tank, a Romanian one, does a good work. Pretending that theft is impeding the development of small agriculture, SAR brings in the paradigm, which is known to officials, but obscured. Building the case based on the issue of theft of crops in rural Romania.
vineri, 27 februarie 2015
Ceapa italiană trebuie iubită, ceapa Giarratana
(c) Tiberiu Cazacioc, Salone del Gusto |
La Salone del Gusto (Torino 2014) sunt prezentate spre a fi salvate și iubite tot felul de varietăți vegetale locale. Niște feluri care înseamnă în aval economie locală, patrimoniu imateriail, tradiție, un specific ce poate da valoare economică unei localități. Pentru românii care sunt nepăsători cu specificul local, asta poate părea o ciudățenie. Iată în două imagini un stand de la Salone del Gusto, la Torino, despre ceapă.
Make bread not war...Try Swedish
La Terra Madre 2014 am dat peste tot felul de bizarerii. Un stand între celelalte minuni ale hranei lumii (extrase de mișcarea Slow Food din pierzanie și tumultul comun al industriei alimentare), un stand spuneam, cu pâine dar pâine din aceea consistentă. De la niște suedezi cu mânecile suflecate, cu aer de designeri IKEA.
Slow tourism in Crisan, Danube Delta @infodeltaro
Vă pregătiți de Delta Dunării și în acest an? Continuăm să milităm pentru o vizită non-industrială în Deltă, o căutare și o regăsire non-intruzive. Pentru turism lent sau slowtourism, apăsați AICI.
Bogdan Catalin spre 27 de ani
Un tort Canon este ceva de neînțeles pentru mama. Acum doi ani ne-am amuzat cu asta. Torturile sunt rotunde, nu?
Pește de la Tulcea @infodeltaro @constantinhogea @DeltaDunariiRO
După moarte, un pui fericit de la AGRICOLA
Când suntem fericiți, înainte sau după moarte? Ne poate spune AGRICOLA S.A.? Cât și cum a fost fericit fiecare pui din fiecare pungă? Este o metaforă și deci nu știm dacă puiul a fost fericit sau nu? Este o glumă despre pui? Cum se manifestă fericirea la pui? Foarte, foarte bizar...Oamenii de știință de la AGRICOLA nu ne pot spune...
Expo Milano 2015 si hrana: Feeding the Planet, Energy for Life
Două teme mari sunt subiectele centrale al expoziției globale Expo Milano 2015: hrana și energia. Deci la Milano se va vorbi, gândi despre hrana. Nu vă îndoiți că despre hrana industrială, ci de un mod de a ne hrăni postindustrial, o revenire la bazele durabile ale agriculturii.
joi, 26 februarie 2015
miercuri, 25 februarie 2015
Despre Dobrogea cu măiestrie
Click la link-uri pentru o Dobroge de la Mircea Bezergheanu. Răsfoind blogul lui Doru Panaitescu am găsit participarea lui la o tabără de fotografie a lui Mircea Bezergheanu. Nu am auzit de dânsul așa cum nici dânsul nu a auzit de mine. Însă exercițiile de fotografie pe care le realizează în munții Măcinului au ca rezultat niște imagini de invidiat. AICI o lectură fotografică interesantă a nordului Dobrogei. Sau a Dobrogei de nord. În rest imagini estetizante, artificiale. Puțin deosebite de alte zeci de mii din lumea întreagă. Dar Dobrogea, da, Dobrogea...
(Site Mircea Bezergheanu) |
Porcul de Mangalița la măcelăria Andu
Cine nu ar vrea o friptură suculentă de Wooly Pig sau Porc lânos. Porcul de Mangalița. Căutați la măcelăria dvs. carne de porc de Mangalița.
FreshSure de la Cris-Tim @CrisTimRomania
Mezeluri fără conservanți? După cum cunoașteți, nu scriem de bine despre industria alimentară. Decât dacă vine cu ceva inovator. Rămâne ca dvs. să spuneți dacă este bine sau rău. De puțin timp Cris-Tim a lansat o campanie despre produsele sale, care nu spune decât că produsele sale sunt bune. Cum se diferențiază de ale concurenței prin clipurile desfășurate pe micile ecran, dar agenția de publicitate a eșuat în a înțelege și a comunica? Printr-un procedeu tehnologic care nu spune nimic consumatorilor, fiind prea complex de comunicata, ce apare în finalul clipului. FreshSure.
marți, 24 februarie 2015
Magazin cu produse de calitate
Mă documentam pentru articolul anterior și am găsit informația de mai jos, AICI. Care este semnificația ei profundă?
Intuiesc că acolo unde se vinde berea Zăganu, prin București, se vând și produse alimentare de calitate. Unele locuri le cunoașteți. Dar suntem în fața unei pre-selecții date de piață. Cred în faptul că se manifestă un nou prag în evoluția micii industrii alimentare românești, care a mers de la produs local prin produs tradițional, către produs alimentar de serie mică, cult, educat și de calitate.
Anul 2015 este un an de inflexiune. Destinațiile AICI.
Berea industrială și-a atins limita culturală
Câtă bere pot bea românii? Am dubii că se poate împinge mai multe consumul de bere industrială. S-a inventat berea la PET, s-a inventat bere numită BERE (la LIDL), gata. Stop. O știre recentă confirm declinul consumului de BERE INDUSTRIALĂ. Da, deci se poate. continuă să citești
#Liebherr @panaitescu Dobrogea și munții Măcinului
Doar cu o vizită la o lansare poți aduna multe povești. Doru Panaitescu a lucrat și lucrează cu multe persoane, companii. Este Marketeer.ro. Am interacționat puțin și superficial. Dar așa cum spune teoria celor șase grade de separare, se petrec adesea uimitoare coincidențe și corelații care ne leagă de diverși oameni. Teoria spune, pe baza unor observații matematice, că între noi și oricare altă persoană de pe planetă nu sunt mai mult de alte șase persoane. Deși suntem trăitori pe o planetă așa mare, într-o țară așa mică.
L-am revăzut pe Doru Panaitescu la lansarea Liebherr. Frigiderele și viața aventuroasă pe drumuri și în călătorii îl leagă probabil de experiențele la rece.
Ce ne leagă dar nu în mod direct?
Doru Panaitescu este brăilean. Dacă zici Brăila, zici frații Psaropol, amicii și colegii mei de "bancă" de când lucram împreună la DC Communication.
Dacă zici Brăila, zici Smârdan. Sau Ghecet. Este o localitate care se află pe partea cealaltă de Brăila. Treci cu bacul spre Tulcea, în Dobrogea. La Smârdan trăiesc urmașii fratelui bunicului meu. Verii mei Gelu și Viorel. De pe urma bunicului lor, unchiu Haralambie.
La Smârdan românii au scufundat la Războiul de Independență, un vas turcesc, conform Infodelta.ro a lui Nicu Simion. AICI.
(c) Blog Marketeer.ro Doru Panaitescu |
Doru Panaitescu a lansat o inițiativă pornită din suflet și anume montarea de indicatoare către cetățile României pentru că lipsa acestor indicatoare ar fi o problemă care cauzează necunoașterea lor (sper să nu mă înșele memoria cu privire la persoana care a propus chestia asta). Cred că era prin 2010 și i-am scris pe blog că și dacă ar vrea nu ar putea să pună indicatoare, că sunt legi care nu îi dau voie. Și că în al doilea rând este vorba de indiferența autorităților locale. Ar fi prea simplu să instalezi indicatoare și să rezolvi problemele.Ce m-a atras la inițiativa lui Doru era că plecase de la un "studiu de caz", cetatea Libida de la Slava Rusă. Și că ideea nu era rea, dacă ar fi implicat autoritățile care se ocupă de patrimoniu, populația locală.
Eu sunt și membru al Asociației "Ivan Patzaichin-Mila 23", suntem legați de Deltă. Doru a scris și o carte despre păsări și Delta Dunării, el fiind un cunoscut teambuilder și umblător pe coclauri. Pentru asta, pentru că se implică în natură, mediu, Delta Dunării și Dobrogea, dincolo de superficialitatea și histrionismul său, trebuie lăudat. Cumpărați-i cartea și apelați la Doru Panaitescu. Vivat, crescat, floreat!
luni, 23 februarie 2015
23 February 2015: Slow Food International Press Review @SlowfoodSF @SlowFoodHQ @SlowFoodUSA
Slow Food International Press Review
Dear Slow Foodies,
Here is our weekly selection of articles:
Alice Waters and Carlo Petrini were awarded with the Berlinale Camera during the 65th Berlin International Film Festival:
Germany, Pregas: http://bit.ly/1zpOOfj
Germany, Potsdamer Neueste Nachrichten: http://bit.ly/1BpoXcY
Romania, Mediafax.ro: http://bit.ly/1DElTcg
Japan, 現代ビジネス: http://bit.ly/17uqHEt
Looking at Expo 2015. The theme of the 2015 event is Feeding the Planet, Energy for Life.
The Slow Food Pavilion at Expo 2015 will allow visitors to discover the significance of agricultural and food biodiversity.
Venezuela, La Voce d'Italia: http://bit.ly/1E93BAy
USA, Architect Magazine: http://bit.ly/1E9uIvc
On Saturday February 7, Carlo Petrini spoke at the Expo of Ideas:
USA, La Prensa Latina: http://bit.ly/1CMsIaq
USA, Wall Street Italia: http://bit.ly/1w0oeNW
Brasil, R7.com-Notícias: http://bit.ly/1w0nHvr
Carlo Petrini spoke in Rome during the Indigenous Peoples’ Forum held at the International Fund for Agricultural Development (IFAD).
South Africa, Africa Green Media: http://bit.ly/17un812
IPS, International Press Service News Agency http://bit.ly/1wfEElI
Here you can find an interview with Alice Waters:
Germany, Der Tagesspiegel: http://bit.ly/1zU2tPf
Yemen, مصدرك نيوز: http://bit.ly/1JrcUjI
The article talks about the LACTIMED project aimed at fostering the production of typical dairy products in the Mediterranean.
Perù, Apega: http://bit.ly/19BVqRA
The Peruvian Society of Gastronomy launches a mass media campaign to promote healthy, tasty and fair food, by supporting Peruvian farmers and fisheries from various regions.
Good to know
South Africa, Reuters Africa: http://bit.ly/17uO6FI
U.N. conference on aboriginal people and agricultural financing: “Corporate encroachment reduces indigenous lands and biodiversity.”
USA, National Public Radio: http://n.pr/1JrrCHt
Chocolate Makeover: Nestlé Dumps Artificial Colorings.
The Slow Food International Press Office Team
Paola Nano, Sharon Aknin Sheets and Ester Clementino
Paola Nano, Sharon Aknin Sheets and Ester Clementino
Francezii o fac mai bine
Agricultura....Să vedem și să învățăm de la ei...În curând despre experiența franceză cu agricultura durabilă....
A Mobra waiting for you
Romanian oldies. Romanian brands have no ends. Motoreta Mobra? A stranger in the night! Soon in this blog....
M60, o cafenea integratoare
Despre M60 se pot spune multe. Poate fi chiar un studiu de caz. O să punem cap la cap, câteva din firele poveștii. Stay tuned for another cartoon!
La lansarea #LIEBHERR, cu....@panaitescu @subiectiv
Ăsta ar fi un fel de teaser. Despre oameni și frigidere la recenta deschidere a magazinului monobrand #LIEBHERR din București. Revin cu un articol.
În curând, despre porcul de Mangalița
Ăsta ar fi un fel de teaser. Despre Slow Food, Ark of Taste. Și cum a reușit porcul de Mangalița să ajungă la București. Revin cu un articol.
sâmbătă, 21 februarie 2015
Revelatorul Băcănia Veche #LIEBHERR @tudosiei
La lansarea #LIEBHERR l-am revăzut pe Marius Tudosiei. Personajul cu eșarfă gri. Deschiderea primului magazin de frigorifice austro-germane a reunit oameni interesanți. După cum vedeți în foto. Ce a făcut Marius pentru împuternicirea gastronomiei românești?
Băcănia Veche a lui Marius Tudosiei a fost și este un proiect antreprenorial remarcabil. Funcția asumată de la început, nu în mod explicit, a fost aceea de a extrage din piață, prin testare, vizite la fața locului, produse românești locale. Să explic.
Băcănia Veche a lui Marius Tudosiei a fost și este un proiect antreprenorial remarcabil. Funcția asumată de la început, nu în mod explicit, a fost aceea de a extrage din piață, prin testare, vizite la fața locului, produse românești locale. Să explic.
Dacă la momentul anului 2007-2008 când a fost organizat proiectul Târgul Țăranului, era foart greu să găsești, la momentul 0, fermieri și produse alimentare locale, ulterior a fost mai ușor. Pentru că în piață au ieșit tot mai mulți mici producători ori s-a născut alții noi. Cu toate acestea, efervescența a însemnat și un downsize: mistificare, mimetism, imitații, falsuri.
De aceea Marius a "investit", a mers pe teren, a căutat în România. A testat relații comerciale, a fost dezamăgit, a fost încurajat. A aflat ce vor clienții și dacă clienții vor ceea el le oferă. Dar mai ales Băcănia Veche a adus în piață suflet. Revelatorul Băcănia Veche a făcut istorie, a fost copiat la o scară mai largă, local și în țară.
Marius a mers mai departe. A extins Băcănia Veche, a fost prezent la conferințe, a făcut advocacy pentru produse alimentare locale, de calitate. A creat o emisiune la DIGI TV, "Sănătatea în bucate". Are o prezență online, cu un magazin special.
vineri, 20 februarie 2015
joi, 19 februarie 2015
Lăsați animalele la mine...#ETISKOTT
Britt-Marie Stegs, The Ethical Meat Entrepreneur....Merită să citiți povestea unui reviriment. Suedia, stat membru UE de 4 ani, invadată de carne irlandeză ieftină. Soluția în 20 de ani? Eforturi susținute ale unei vizionare pentru recrearea unui lanț alimentar care leagă originea, animalul, de mediu suedez. Un abator mobil, cel mai complex și perfecționat din lume, pentru sacrificarea etică a animalelor. Pentru ce iau în râs românii: carnea unor animale sacrificate când sunt calme este mai elastică și cu gust mai bun.
Sursa: situl Fine Dining Lovers
Sursa: situl Fine Dining Lovers
Traditii updatate? CREART @creartBucuresti
„Tradiții și Flori de Sărbători”, ediția a VI-a, o nouă ocazie de a celebra Primăvara. Să mergem pe teren să vedem dacă va fi altceva decât se întâmplă...
#LAS Era să uit...conectați-vă cu țăranii
Alegi o cutie? Cutia țăranului...Din seria proiectelor de lanț alimentar scurt #LAS, încă unul. Vă invit să testați. La secțiunea de pâine, surpriză, făina de la Iulian. Care Iulian? Cum care?
The Greek Secret: Philotimo @ekathimerini
Un film interesant despre mândria de sine a grecilor. Despre filotimo. Recomandat de amicul meu de școală Achilleas Sougackis.
A very interesting film about the proud of Greeks. About philotimo. Recommended by my university buddy, Achilleas Sougackis.
miercuri, 18 februarie 2015
Newsletter Slow Food fara click
Nu este interactiv, dar este newsletter-ul pe care îl veți primi ca membri Slow Food ptr. 5 euro pe an. Cool. Și ca să știți cu ce se ocupă Slow Food. Dacă ați deveni membri veți susține și așa ceva.
Capere, normal. Ghiciți cu cine?
Pe unii mezelari îi lasă competența pe drum
Asta este ceva ce nu a mai văzut cartierul, sună grav a disperare. Un antreprenor ce a deschis acum vreo șase șapte luni o măcelărie RUSTIQ, sună ca naiba, pare că a rămas fără rezistență.
Dacă până acum mai vedeai înăuntru în magazin, la window shopping una alta, de câteva zile s-a schimbat treaba. Ca în cartierele în care se vând prețuri. Că la noi în cartier strigatul ăsta pe geamuri ca la imobiliare, nu se purta. Ei au pus niște A4 pe tot geamul.
De unde se vedea destul de frumos cum sunt mezelurile și produsele și setup-ul de magazin, acum vezi doar A4 cu prețuri.
A fost înlocuită imaginea produselor cu hârtii albe cu carioca. Mâine probabil cu printuri Arial. Sper să dea faliment pentru că avem o măcelărie bună și nu mai era nevoie de încă una. Oamenii simt.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)